sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Tuhon tiellä

Otsikko viittaa mun kasvavaan tavaramäärään, jonka ei todellakaan tarvis enää kasvaa. Mutta näköjään mulla ei ole itsehillintää.

Käväistiin lauantaina Cheshire Oaks nimisessä outlet-kylä härpäkkeessä. Se löytyy tosta vähän matkan päässä meistä, riippuen millä liikkuu niin puol tunti- puoltoista tuntia. Me mentiin juna-bussi-kombolla ja meillä meni se puoltoista tuntia. Lähdettiin aamulla jo kymmeltä että päästäis joskus kotiinki. Itse mesta on valtava ja sieltä löytyy kyllä ihan tarpeeks kauppoja kaikille. En nyt osaa heittää mitään arviota montako kauppaa siellä oli, mutta paljon. Kaikkea Armanista ja Burberrystä Nextiin ja M&Sään. Kaikissa kaupoissa tuotteet on siis jonkunlaisessa alessa ja nyt vielä kesäalen alettua, liikkeissä oli erikseen aleosastotkin. Merkkitavaraa hyvään hintaan siis.


Me alotettiin Ralph Laurenilla. Camille oli jo edellisellä kerrallaan ostanu sieltä halpoja pikeepaitoja ja niiden perässä me nytkin mentiin. Mä en ostanu pikeepaitaa (liian preppy mun tyyliin.), vaan kauan himoitsemani neuletakin. Hyvä laatu, 100%puuvilla ja ajaton malli. £40 kustansi ja olen onnellinen. Ainolla on sama neule punasena, nyt voidaan sit laittaa ne päälle ja palata lapsuuden kommentteihin "ootteko te kaksosia?". Meijän mummo teki meille vaatteita (Ainolle yleensä punasta/pinkkiä mulle liilaa/sinistä) ja kaikki luuli meitä kaksosiks. Ja mua ärsytti tämä ihan kamalasti, koska selkeesti olin se isosisko, miks ei ne tyypit muka tajunnu sitä? No nykyään kukaan ei sitten tajuakaan että ollaan sisaruksia.


Tommy Hilfigeriltä löysin hienosti uuteen neuleeseen sopivan paitapuseron. Noista kummastakin huomaa sen laadun heti kun koskettaa. Mä en tiedä onko tää vaan pukuompelijoiden ammattitauti vai tekeekö joku muukin näin, mutta mun on aina hiplattava vaatteita kaupassa. Kuulostaa tosi creepyltä, mutta mä tarkistan saumat, napinlävet ja muut vastaavat. Ja sen miltä se kangas tuntuu. Tietty tarkistan myös materiaalilapun, mutta näppituntuma on tärkein. Paitiksessa esim. kangas oli mukavan joustavaa, mutta silti tosi ryhdikkään oloista. Sen tuntunen, että se ei venähdä käytössä. Toivottavasti näin on myös oikeassa elämässä. Tämä kustansi £35. Hieman kalliinpuoleinen, mutta saahan sitä välillä tuhlata. On ainakin kauluspaita kaikkii fancyihin työhaastatteluihin tulevaisuudessa. Niin ja talk about preppy, toi yhdistelmä ehkä kumoaa mun tuomion pikeepaidoista...


Nikelta löysin lenkkarit. Mun tän hetkiset lenkkarit on ihan hyvät, mutta jotenkin liian jykevät. Nikellä kuitenkin satuin bongaamaan alehyllystä nää Free lenkkarit. Näitten uudempaa mallia olin kokeillu joskus Suomessa käydessä ja rakastunu täysin. Nyt sitten ei ollu kauheen vaikeeta tehä ostopäätöstä. Heti kun laitoin jalkaan, niin sanoin etten haluu ottaa pois ollenkaan. Lopulta vaihdoinki parin kaupan jälkeen Converset näihin. Nää on niin kevyet ja ton pohjan ansiosta niin joustavat. Tuntuu ku ei ois kenkii ollenkaan. Ja ihan tyylikkäätkin ovat. Suomessa kokeilemani makso tarjouksessa 95e ja nää oli £30...Nyt vaan lenkki inspistä odotellessa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti