sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Keep calm and carry on, you can still marry Harry

Lontoossa tuli siis taas käytyä. Täällä vietettiin half term-lomaa ja mulla oli koko viikko vapaata. Tiistaina oli vielä bank holiday eli yleinen vapaa päivä ja kuningattaren juhlallisuuksia Lontoossa. Lähdin tiistaina aamusta puksuttamaan kolmella eri junalla kohti Lontoota ja saavuin paikalle joskus puolenpäivän jälkeen. Sit mentiin pikapikaa hotelille ja siitä kohti Buckinhamin palatsia. Noh, yllättäen koko area oli täyteen ammuttu ihmisiä, eikä päästy lähellekkään palatsia. Päädyttiin Hyde Parkkiin katteleemaan kuninkaallisia screeniltä. Vettä tuli koko ajan, perin brittiläistä siis. Screeniltä ei valitettavasti saanu kauheen hyvii kuvii, mutta jotain nyt kuitenkin. Nähtiin kuninkaalliset ja taisteltiin siitä kumpi saa Harryn itselleen (mun ja Harryn lapsilla ois ihanat hiukset). Jatkettiin iltaa vielä Ainon kaupunkiasunnolle illallisen pariin. Aino asuu Whitechapel nimisen alueen lähellä ja mä oon kattonu sellasta telkkarisarjaa ku Whitechapel. Ihan sikahyvä poliisi/rikos/jännäri-sarja, jossa kaikki rikokset tapahtuu Whitechapelissä. Niillä on mm. Jack the Ripper murhaaja ja vaikka mitä. Välillä jopa liian pelottava. Niin pointti oli, että mietin koko ajan niitä murhia siellä päin käppäillessä. Jouduinpa vähän sivuraiteille tässä sepostuksessani... Ja muistin ettei tosta ohjelmasta saanu kertoo äitille, ettei se luule että Aino asuu jossain kamalassa murha-keskittymässä. Äiti, älä katso sitä ohjelmaa.
Turisti.
Keskiviikko aamuna kävin vähän shoppailemassa. Yritin ettiä taas kivanvärisiä yläosia, mutta luovutin ja ostin sinisiä ja valkosia. Ja raidallisen. Oh lord, pukeudun vähän tylsästi. Iltapäivällä lähettiin käveleen Ainon hoodeilta kohti Spitalfieldsiä ja jatkettiin kävelyä vielä sinne Cityn kulmille. Tänä päivänä mulle tuli 14000 askelta päivän aikana. Illalla ei ollu enää mittari mukana, kun mentiin illalliselle Ainon kaverin ja sen siskon kanssa. Siskoillallinen siis. Käytiin Canary Wharfissa sellasessa kivassa italialaisessa. Söin ihan törkeen hyvän bruschetta-leivän alkupalaks ja kanaa pääruuaks. Eikä maksanukkaan ku joku £16 muistaakseni.

Päivän tähti
Torstaina tehtiin treffit aamuksi sinne Victoria&Albert museoon. Aino oli myöhässä joten mä ehdin käydä Natural History Museumissa tapaamassa vanhaa ystävääni sinivalasta. Me tavattiin pari vuotta sitten ja tykkäsin siitä niin paljon että hehkutin sitä kaikille jotka kuunteli. Jälleennäkeminen oli mukava ja otin taas monta kuvaa. Päätin käydä kattomassa myös dinosaurukset, ku aikaa kuitenkin oli. Suuri virhe. Se paikka oli täynnä pikku koululaisia. Lopulta päädyin vähän etuilemaan muita ihmisiä sulautumalla viekkaasti yhteen koululaisryhmään. Jotain hyötyä tästäkin pituudesta...No Aino kuitenkin saapui ja  piti mennä niitä mekkoja kattomaan, mutta sinne olikin yllättäen £10 pääsymaksu! Mitä riistoa! Lähes kaikki museot Lontoossa on ilmasia, kirkkoihin yleensä pitää maksaa sisäänpääsystä. Ei sit menty kattoon mekkoja vaan käytiin nopeesti Science Museumissa. Todettiin aika nopeesti, että ollaan liian vanhoja sinne ja lähettiin.

My future husband.

Lounaalla käytiin kinkkibuffetissa Chinatownissa. Makso £4.95 ja oli todella hintansa veroista. Ei mitään hullun hyvää, mutta hyvää kinkkiä kuitenkin. Kivaa vaihtelua ainaiselle intialaiselle. Yritettiin vielä pyörähtää Camdenissä, mutta sade ja aikataulu ei oikein pelittäny.

Perjantain sit muutettiin vähän Ainon kamoja. Eli pääsin taas raahaamaan matkalaukkuja ympäri Lontoota. No tällä kertaa se ei ollu ihan niin kamalaa. Otettiin kaupunkiasunnolta mun kamat messiin ja lähettiin keskustaan bussilla. Käytiin vihdoin Starbucksilla, kun sitä oli suunniteltu joka päivä. Me luultiin, että siellä ois vielä tarjouksessa kolmen jälkeen frappucinot ja tietenkin tarjoushaukkoina odotettiin se puol tuntia että kello oli tarpeeks. Arvatkaa vaan oliko mikään tarjouksessa? Kassatäti vissiin osas kuitenkin kirjottaa Ainon nimen oikein siihen mukiin, tämä on jo kai historiallista? Iidaa ei osannu kirjottaa... Kierrettiin viereinen TK Maxx ja todettiin että vois lähtee kohti Eustonii ja käydä syömässä. Ihan ku ei ois just äsken vedetty tarpeeks kaloreita... Nandosiin piti kuitenkin päästä ja kyllä me kummatkin syötiin melkein koko annokset kanaa ja ranskiksii. Siitä olikin sitten kiva siirtyä maha pinkeenä kotimatkalle junaan.

Voisin ottaa mun ostoksista taas kuvia, tuli meinaan niin kivoja juttuja ostettua! Ehkä ehin ens viikolla!