lauantai 25. helmikuuta 2012

Kitty Killer

Mä vietän taas villiä lauantai-iltaa lastenvahti hommissa täällä naapurissa. No ainakin lompakko kiittää, vaikka seuraelämä vähän kärsiikin. Vähän tuli taas shoppailtuakin, ihan vähän vaan. Ainon synttäreille piti saada uus mekko ja kengät ja kummatkin löyty. Sovittelin aikas monta mekko ja lopulta päädyin turvalliseen, hyvin iidamaiseen vaihtoehtoon eli tummansiniseen. Toivon että se nyt kelpaa sinne Lontoon vip-klubeille. Korkoja en kyllä laita jalkaan, balleriinoilla on päästävä sisään. Oon myös yrittäny metsästää perus mustia converseja koossa 4,5, mutta kukaan ei myy puolikokoja. Kaikkialta neuvottiin vaan ostamaan nettikaupasta. No muuten kyllä mutta ei sielläkään ole oikeeta kokoa. Miten vaikeeta on löytää yhet kengät?!? Amazonista sais, mutta ne kynii £8 toimituskulut. Pakko kai se on taipua.

Täällä on tullut kevät. Ainakin ekan kerran tänä vuonna, en tiiä minkälaista takatalvea täällä voi odottaa. Torstaina oli upee päivä, aurinko paisto ja oli lämmin. Tämä tietenkin tarkoitti sitä että britit luulee että kesä on täällä ja kaivaa sortsit ja t-paidat esiin. Näin useammankin henkilön näissä varusteissa, sandaalit vaan puuttu. Itse olen huomioinut lämpenimisen vaihtamalla villakangastakista nahkatakkiin. Pipo päässä vielä kuitenkin. Aino kerto että Lontoossa sai mennä jo balleriinoillakin, ehkä pian täälläkin?

Täällä tuntuu kaikkialla soivan Lana Del Rey. Tai sitten Gotye. En nyt osaa sanoa kuinka suosittuja nää on Suomessa, mutta veikkaisin että sielläkin on kuultu näitä? Lana voitti viime tiistaina Brits awardseissa vuoden ulkomaisen tulokkaan pystin ja kai ihan ansaitusti, sellanen hypetys on ollu tässä viime aikoina. Itse en hirveesti oo syttyny Lanalle. Kuuntelin koko levyn Spotifystä, mutta pakko sanoo ettei mikään biisi oikeen jääny mieleen. Paitsi Born to die ja Video Games jotka toimii kyllä. Ja se Gotye... Niiden biisi Somebody that I used to know on soinu meillä himassa aika ahkerasti, koska Erika rakastaa sitä. Thank god sen ihastukset menee ohi suht nopeaan, mä luulen että meillä kaikilla menis hermot siihen..



Luultavasti sanomattakin selvää, että au pairin työssä kuulee lasten suusta vaikka minkälaisia tarinoita. Viime aikoina oon kuullu aika hyviä läppiä ja pakko jakaa teidänkin kanssa pari. Joku aamu oltiin Erikan kanssa menossa kouluun ja nähtiin kissa autotiellä. Erika hihkaisi "Look, it's Kitty Killer!" Olin vähän hämmentynyt ja kyselin että mikä oli, siis onko sen kissan nimi oikeesti Kitty Killer? Tappaako se kissanpoikasia? Joo on sen nimi oikeesti Kitty Killer, mutta sen takia että se tappaa niin paljon lintuja yms. että sitä sanotaan tappajaks. Että näin meillä. Bella 4v kertoi muutama päivä sitten onnellisena kuinka hän tykkää dinosauruksista. Siinä sitten päiviteltiin, että harmi kun ovat jo kaikki päässeet kuolemaan eikä niitä pääse näkemään enään. Onneksi Bellalla oli ratkaisu tähän, hän pyytää Jumalaa tekemään lisää dinoja! Veti aika hiljaseks. Nathan sen sijaan äsken ennen nukkumaan menoa joi mukillisen vettä ja totesi sen jälkeen "Iida listen to this." Sheikkaa mahaansa. "I'm like a hot water bottle!". Kivasti lotisi, toivottavasti ei kastele sänkyään.


Tapasin pubin vessassa eilen yhden tytön. Olin siis ihan vessassavessassa ja joku alko mulle ulkopuolelta huhuilemaan. No aika nopeesti se tajus etten oo paikallinen ja sit perus "ai oot Suomesta, mä osaanki suomee". Sieltä tuli pitkä lause josta ymmärsin vaan muutaman sanan, jotain kipeenä olemisesta se yritti sanoa. Se halus sit vielä oppia miten sanotaan oma nimi ja ikä suomeks. Ja puhuttiin siitä kuinka nuorilta me molemmat näytetään. Häntä kuulemma usein luullaan 10vuotiaaks, ehkä lievää liioittelua. Ja lopuksi toivotti hyvää illan jatkoa ja toivottavasti nähdään uudestaan. Oppi se mun nimenkin. Oli aika randomi kohtaaminen.

Kuvituksena on mun ja Erikan askarteluhetken tuotoksia. Erika teki rannekorun ja mä leikin hamahelmillä.


1 kommentti:

  1. Voi ole onnellinen että mä eilen tein kavereita cuckoon portsarin kanssa, synttäreihin mennessä ollaan toivottavasti tarpeeksi tuttuja että saan sut ballerinoissasi sisään.

    VastaaPoista