lauantai 26. marraskuuta 2011

Chester

Tänään tiemme vei historialliseen Chesterin kaupunkiin. Kaupunki on roomalaisten rakentama ja muutenki tuntu että joka pytinki on vanha. Historiafriikkinä oli kyllä kiva kattella ku keskustassa kaikki kaupat oli sellasissa tudor-taloissa (valkonen pohja ja tummat puurivat siinä päällä, ks.kuvat.) Oltiin ihan vaan Iwetan kanssa liikenteessä ja tarkotuksena ei todellakaan ollu shoppailu. Toisin kävi. 




mäkin voisin pestä peilini...

Kuten kuvista näkyy, yhtä sun toista tarttui mukaan. Ekassa kuvassa on mun uusi läppäri-sleeve!!! Eli toteutin yhden joululahja toiveen jo näin etukäteen kun sopiva kerta löyty. Löytö on Paperchase-nimisestä liikkeestä ja kustansi £12. Ei se nyt oo ihan Marc Jacobs, mutta se on punainen ja söpö<3. Samasta liikkeestä myös uusi ihana matkalaukku-tägi ja pakettikortteja. Olisin voinu ostaa koko kaupan tyhjäks, joka kerta ku oon käyny Englannissa niin oon ostanu jotain sieltä.

Löysin myös seinäkalenterin, tällä kertaa Lontoo kuvilla. Äiti on ylenesä ostanu mulle joululahjaks kalenterin, mutta tänä vuonna hoidin homman ite. Kalenterissa on jopa Will&Kate kuva, täytyy vielä löytää jostain jotain hääkrääsää niin voin olla happy.

Ja sit suurin rahareikä. Aino oli pyytäny mua sovittamaan yhtä takkia sitä varten ja mähän sovitin. Ja tykkäsin paljon. Ja sit Chesteristä löysin sen vielä -£20 alennuksella niin totta kai se lähti mukaan. Miss Selfridge ja £37. Katsing. Ja on muuten petite-mallistoa eli pätkille kaavotettu, hihat on siis just sopivan pitkät!

Kiva ku kuvista tulee ihan keltasia ku on keltaset seinät... Täytyy vaan ajatella että kuvat on lämpimän oloisia ja keltaisuus kuuluukin niiden fiilikseen. Not.

Olin eilen siis babysittaamassa. Leivottiin Annan kanssa suklaa-keksejä ja poltettiin eka satsi... Tehtiin sit toinen pellillinen ja vahdittiin niitä ku haukat ja ne sitten onnistukin. Anna meni nukkumaan jo 20.30 ja sen jälkeen mä vaan neuloin ja katoin telkkaa. Olin siellä siis n.6h joista "töitä" oli pari tuntia ja mulle maksettiin £40. Ihan jees. 12h myöhemmin palkka oli jo tuhlattu... Koska en ilmeisesti vielä ole tuhlannut tarpeeksi rahaa, mennään tänä iltana intialaiseen syömään(mango-kanaa<3). Mitä tapahtu sille "mennään Lontooseen, täytyy säästää"? Onneks veronpalutukset tulee ennen sitä..

Lopussa on päivän turistikuvat. Tykkäsin näköjään noista puhelinkopeista ja postilaatikoista. No onhan ne kivoja. Chesterissä oli tosiaan joulumarkkinat menossa niin sieltäkin pari kuvaa.



Ye Olde Kings Head. Kuinka paljon perinteisemmäks voi mennä?









2 kommenttia: