tiistai 31. tammikuuta 2012

I'm broke and there's a reason for it

Jaa niin mistäs mun piti tulla teille kertoon? En mää vaan muista. Tästä voi siis tulla hyvin pomppivainen ja vailla punaista lankaa oleva postaus. No niin ne taitaa olla yleensäkin.

Sarjassamme Iidan jäätävät kulttuuriarviot: Poliisit. Olen siis katsonut Poliiseja netti-tveestä ja oon löytäny uuden lemppariparin. Nimittäin ne Kuopion poliisit! Kuollaksenikaan en itse Kuopioon muuttaisi, mutta ne sedät on niin lepposia. Ja heittävät hyvää läppää. Mun suosikit on kuitenkin Vantaan partio ja niitten Severi-koira.


Aino tulee huomenna kylään. Oon tehny vähän suunnitelmia meille, katotaan mitä Aino sit haluu tehä. Torstaina voitais käydä Liverpoolissa ja perjantaina ehkä Manchesterissa tai Chesterissä. Lauantaille oli luvattu jopa lumisadetta, että katotaan nyt pääseekö Aino vielä silloin kotiin. Mä oon selkeesti manannu tän jutun, ku eilen kommentoin Pasin näyttämää lumista kuvaa Suomesta sanoen "Hahaa, let them suffer!". Nyt joudun siis varmasti myös itse kärsimään lumesta.


Kuten jo jossain mainitsinkin, niin Jo osti mulle sähköpeiton. Tai no oikeestaan se on sähköpetari tms. mutta ei takerruta siihen. Suihkulakin jälkeen maailman paras keksintö! En voi sanoin kuvailla miten ihanaa on iltaisin mennä lämmitettyyn sänkyyn ja aamuyöllä herätä siihen että on umpijäässä ja sitten laittaa lämmitys päälle. Luksusta, josta en halua luopua. Jo vaan valitteli taas sähkölaskun suuruutta, että en mä sitä ihan koko aikaa voi päällä pitää. Täällä vaan taas sisälämpötila laskee ku päivisin ei lämmitetä ja ulkona ollaan nollassa. Täytyy pitää itsensä kiireisenä niin ei ehi tulla kylmä!

Kuvissa näkyy Manchesterin ostoksista toinen, Noa Noan sininen mekko. Hintaa oli £25 ja kun materiaalilapussa lukee puuvillaa, viskoosia ja silkkiä, niin ei voi olla muuta kuin iloinen! Alkuperäinen hinta tälle oli £85, mutta TK Maxxissa vain 25. TK Maxx siis myy merkkituotteita alhaisin hinnoin, siis kaikkea hajuvesistä matkalaukkuihin ja vaatteeisiin. Vähän saa olla aikaa ja tuuria jos sieltä meinaa jotain löytyä, sen verran sekava se paikka yleensä on. Noa Noan vaatteita oon ennenkin kattellu, joten sopii enemmän kuin hyvin löytää niitä alesta:). Ja kuvista näätte mihin mun peilikuvaus-sessiot aina päättyy. Minä ilmeilemässä kameralle...

Varasin muuten taas lennot Suomeen, tällä kertaa saavun pääsiäiseks. Näillä on kunnon kahen viikon loma sillon niin pääsen kunnolla taas Suomi-fiilinkeihin. Täytyy keksiä jotain halpaa tekemistä tai vaihtoehtoisesti hommata jotain töitä sille ajalle. Kuka haluis palkata mut pariks viikoks? Maksoin just luottokorttilaskua ja kattelin tilin saldoa voivotellen. Mä tein köksän open sijaisuuksia ennen ku tulin tänne ja niistä jäi käteen n.900e. Se oli mun alkuperäinen lentobudjetti vuodelle. En oo nyt ihan tarkkoja laaskelmia vielä suorittanu, mutta se budjetti alkaa nyt paukkua pikku hiljaa... Se on yks syy miksi en tule käymään hiihtolomalla siellä. Täytyy varmaan alkaa kirjottelemaan adressia EasyJetille/Ryanairille/Norwegianille/Flybelle/jokumuuhalpalentoyhtiö, että alottaisivat lennot Liverpoolista Helsinkiin. Tai edes Manchesterista. En kiellä etteikö Finnairilla olisi mukava lentää, nuo kulut eivät vaan oo niin kivoja.


2 kommenttia:

  1. Kuopion poliisin (=Pohjois-Savon) nettisivujakin kannattaa seurata. Päivittäistiedotteista löytyy mm. seuraava tieto:

    31.01.2012
    Rikosrintamalla rauhallista. Pakkanen on ollut paras poliisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahahaa, loistavaa! Seinäjoen päivätiedotteen bongasinkin iltasanomista joskus, mutta pitääpä tutustua myös muidenkin vastaaviin!

      Poista